Zdrowe batoniki z kaszy jaglanej 9

Dzisiaj kolejne ciastka, powstałe z potrzeby zrobienia „zdrowej słodyczy”. Błyskawiczne w przygotowaniu, pyszne w smaku. Wprawdzie bogate w węglowodany (żurawina, kasza), ale bezglutenowe i w pełni zdrowe. Z czystym sumieniem możemy dać je dzieciom, a one chętnie spałaszują w zastępstwie sztucznych słodyczy ze sklepu. Adaś nazywa je „wafelkami”.

Inspirowałam się przepisem Pawła Ochamana.

bezglutenowe

Co potrzebujemy?

- szklanka kaszy jaglanej

- 2 szklanki mleka krowiego, możemy też użyć mleka roślinnego

- szklanka suszonej żurawiny

- pół szklanki pestek słonecznika

- pół szklanki wiórków kokosowych

- pół szklanki posiekanych orzechów włoskich

- 1 dojrzały banan

- 2 łyżki miodu

- łyżeczka cynamonu

 zdrowe batoniki

Jak robimy?

Krok 1: Suchą kaszę prażymy chwilę w rondelku, po czym zalewamy wrzątkiem, następnie odcedzamy. Następnie zalewamy kaszę mlekiem i gotujemy na wolnym ogniu przez ok. 15 minut, aż całkowicie napęcznieje. Po ugotowaniu chwilę studzimy.

Krok 2: Banana rozgniatamy, dodajemy do niego kaszę oraz wszystkie pozostałe składniki (pestki, mód, orzechy i cynamon). Wszystko razem dokładnie mieszamy na jednolitą masę.

Krok 3: Blaszkę (ok. 25×26-30 cm) wykładamy papierem do pieczenia i rozkładamy na niej równomiernie masę.

Krok 4: Pieczemy ok. 20 minut w temperaturze 180°C. Studzimy i kroimy według upodobania w paseczki lub kwadraciki J

Ps. Lubię owijać te ciasteczka w papier do pieczenia, bo Adasiowi się je łatwiej je :-)

 

Bądź towarzyski, podziel się!