Zanim postawisz sobie Cel, określ jak jest teraz 1

Dzień nr 4 Wyzwania „Mama W Formie Po Porodzie

Zadanie nr 1: Zanim postawisz sobie Cel, określ jak jest teraz

Aby zacząć Wyzwanie, muszę wiedzieć gdzie jestem dzisiaj? Ile ważę? Co jem? Jak dbam o siebie? Dopiero wtedy będę wiedziała, czy warto się zabierać do roboty, a przede wszystkim co bym chciała dla siebie zrobić. Jeśli określę cel, będę wiedziała, jakie kroki podjąć, żeby go osiągnąć. Innej drogi nie znam.

Dzisiaj robię swoją analizę, abym jutro już wiedziała, co bym chciała zmienić.

Zrób swoją razem ze mną!

PORÓD Najważniejsze pytania w tej mini analizie – Jaki miałaś poród? Naturalny czy cesarka? Kiedy to było? Czy możesz już ćwiczyć?

W zależności od tego: albo będziesz mogła już zacząć, albo powinnaś trochę poczekać.

Faza połogu kończy się 6 tygodni po porodzie, ale nie będzie to to samo w przypadku porodu naturalnego i przez cesarskie cięcie. Generalnie bezpieczny okres po cc na rozpoczęcie ćwiczeń, typu np. brzuszki, następuje dopiero po ok.3 miesiącach.

Ale co ja tu będę gadać – w każdym przypadku trzeba się wybrać do lekarza, najlepiej po 6 tygodniach od porodu, aby sprawdzić czy wszystko jest ok. i czy możemy już zacząć ćwiczyć.

Maja: Ja jestem 10 tygodni po porodzie, za 2 tygodnie upłyną dokładnie 3 miesiące. Powoli zaczynam więc ćwiczyć. Robię oczywiście ćwiczenia rehabilitacyjne brzucha, al jeszcze bez szału.

WAGA i CM – tak naprawdę liczą się tylko centymetry (obwód: bioder, w pasie i ud) i te możesz mierzyć przez całe wyzwanie. Wagę wpiszemy na początek, bo ona z reguły jest naszym punktem odniesienia do czasów sprzed ciąży.

Maja: ważyłam 65 kg, dzisiaj ważę ok. 67 kg, centymetr krawiecki mi się zgubił więc cm dodam później ;-)

ODŻYWIANIE – Odpowiedz sobie na pytania: Co jesz? Jak jesz? Kiedy jesz? Ile jesz? Możesz też przez tydzień notować sobie wszystkie posiłki, jeśli oczywiście jesteś w stanie, bo ja obecnie niestety nie L

Porady na temat Dziennika Odżywiania znajdziesz TU.

Maja: śniadanie w porze obiadu, obiad jeśli się uda w porze kolacji, czasem coś słodkiego, dużo owoców, różnie z warzywami, lubię piec zdrowe ciasta i ciasteczka, ale mogłabym je jeść bez ograniczeń… Podjadanie teraz to standard, bo nie mam czasu, żeby się ostatnio spokojnie najeść ;-) Monotematycznie – potrafię jeść przez cały dzień to samo, w zależności co udało mi się przygotować np. w nocy (jeśli się udało, bo jak nie, to nosząc Leo na rękach wyszukuje w szafkach i lodówce rzeczy które mogłabym zjeść bez krojenia i smarowania ;-)).

KOSMETYCZNIE – Jaki jest stan Twojej cery? Masz przebarwienia? Jak wygląda Twoje ciało po ciąży? Czy masz rozstępy? Czy skóra jest przesuszona? Stosujesz jakieś kosmetyki? Ile? Jak często?

Jak wyglądają Twoje włosy? Są przesuszone? Wypadają? Potrzebują podcięcia? Farbowania?

Maja: Obecnie jeśli nałożę krem na twarz wieczorem, to jestem z siebie dumna. Kupiłam balsam i krem ujędrniający, leżą w szufladzie i czekają na lepsze czasy. Kiedyś robiłam bardzo regularnie peelingi i maseczki, teraz nie robię z tym zupełnie nic…. Jestem zmęczona i to widać gołym okiem.  Zmarszczki wyłażą jedna po drugiej, ale te akurat mało mnie obchodzą, w końcu mam swoje latka ;-)

SPORT – Jak wygląda Twoja aktywność fizyczna? Czy możesz już zacząć ćwiczyć, czy musisz jeszcze poczekać? Ćwiczysz czy nic nie robisz? Jeśli tak, jak często? Co takiego robisz – chodzisz z wózkiem, biegasz, etc.?

Maja: Ja ostatnio uprawiam tylko Spaceraxing – czyli spacer relaksacyjny z wózkiem, bo tak wolny, że żółw by mnie wyprzedził :-) Leo niestety jest bardzo czuły na przyspieszenia. Czekam też na moment, aż w końcu będę mogła założyć chustę. Chwilowo nie mogę, ze względu na jego bioderka. Co jeszcze? Trochę ćwiczeń rehabilitacyjnych po cc, ale naprawdę „trochę”, bo nie mam kiedy…..

OGÓLNE OGARNIĘCIE – Co jeszcze robisz? Jak Ci to wychodzi? Czy masz jakieś plany, marzenia? Czy jest coś co byś chciała dla siebie zrobić? Wyrabiasz się czasowo?

Maja: Generalnie się nie wyrabiam. Bloga piszę w tzw. „międzyczasie”, mam sto pomysłów na minutę, sto planów na ten rok, gdzie każda chwila przynosi jeszcze jeden i jeszcze jeden,  i długaśną listę rzeczy do zrobienia (ToDo List), którą można określić mianem „Do zapomnienia” (ToForget List), na spacery chodzę o różnych porach, nie mam regularnego tryby życia, a mój rozkład dnia to istna jazda bez trzymanki. Ten obszar najbardziej mnie ciekawi, bo nie jestem pewna, czy się prędko ogarnę ;-)

 Analiza_Mama w formie po porodzie

 

Bądź towarzyski, podziel się!