Waniliowe quinoa (dla dzieci od 7 miesiąca życia) 1

O komosie pisałam już jakiś czas temu – Komosa ryżowa – superzboże, które warto włączyć do diety dziecka. Jest jednym z tzw. superzbóż, choć w zasadzie nie jest zbożem tylko nasionem. Ponieważ zawiera niesamowitą wręcz ilość składników odżywczych i jest bezglutenowa, warto włączać ją do diety dziecka. Dzisiaj, w ramach Tygodnia Kaszkowego proponuję coś z pogranicza kaszki i puddingu, oczywiście z użyciem Komosy :-)

Co potrzebujemy?

1.1

¼ szklanki surowych nasion quinoa

ok. ¾ szklanki wody

Kilka kropel oleju lub oliwy do ugotowania quinoa

1 brzoskwinia świeża lub 2 połówki brzoskwini z puszki

1 laska wanilii

Opcjonalnie: 1-2 łyżki jogurtu greckiego (jeśli dziecko może jeść nabiał) lub ok. 2 łyżki mleka naturalnego lub modyfikowanego

 

Jak przygotować?

Krok 1: Gotujemy quinoa, zgodnie z metodą opisaną powyżej.

Krok 2: Rozcinamy laskę wanilii wzdłuż i wyskrobujemy z niej środek.

Krok 3: Brzoskwinię obieramy, rozcinamy na pół i usuwamy z niej pestkę, kroimy na kawałki.

Krok 4: Quinoa, wanilię, brzoskwinię oraz dodatkowo mleko lub jogurt wrzucamy do miski i ucieramy na jednolitą masę. Następnie możemy podać dziecku.

***Jeśli mamy świeżą brzoskwinię to możemy ją wcześniej ugotować na parze.

***Brzoskwinię można zastąpić innym owocem sezonowym, jak np. gruszka lub jabłko.

1.2

1.3

1.4

 

Dla przypomnienia jeszcze – Gotowanie Komosy Ryżowej

Co potrzebujemy?

1 szklanka quinoa ***1 szklanka surowych nasion komosy po ugotowaniu daje nam mniej więcej 2,5-3 szklanki

Oliwa

2 szklanki płynu (np. wody lub bulionu)

Opcjonalnie ¼ łyżeczki soli

Jak przygotować?

Krok 1: Przed gotowaniem warto przepłukać komosę pod bieżącą wodą. Dzięki temu usuniemy gorzki lub mydlany smak. Najlepiej wysypać ją na sito i kilka razy przepłukać.

Krok 2: Następnie na rozgrzaną patelnie wlewamy kilka kropli oliwy. Gdy się nagrzeje wysypujemy z sita quinoa. Mieszamy przez chwilę, aż odparują resztki wody.

Krok 3: Do komosy dodajemy 2 szklanki płynu (woda, bulion) i sól.

Krok 4: Zmniejszamy ogień i gotujemy przez 15 minut. Po tym czasie zdejmujemy garnek z ognia i pozostawiamy pod przykryciem na ok. 5 minut.

Krok  5: Ugotowane nasiona wystarczy zamieszać widelcem i będą gotowe do spożycia.

***Komosę można jeść jako samodzielne danie, jako składnik musów i puree lub też jako dodatek do sałatek, mięs i deserów.

Bądź towarzyski, podziel się!