BeMam’owa encyklopedia odżywiania przyszłej mamy 2

Drogie Przyszłe Mamy!

Od poniedziałku ruszymy z TYGODNIEM ODŻYWCZYM ;-), więc dzisiaj mam dla Was małe zestawienie dotyczące odżywiania w ciąży :-). W kolejnych dniach będzie sporo o drugim śniadaniu, regularnym odżywianiu i piciu wody. Cieszę się bardzo na tą tematykę, bo już dawno nić o „jedzeniu” (no poza przepisami ;-)) nie pisałam.

Odżywianie przyszłej mamy

W trakcie moich 9-ciu miesięcy napisałam dość sporo na ten temat, ponieważ to, co jemy ma niesamowicie istotny wpływ na maluszka, zamieszkującego nasz brzuszek.

Różne rzeczy mówi się o ciąży, i wiele z tego to niestety mity:

- że można jeść za dwoje, a nie że trzeba jeść dla dwóch

- że zachcianki to naturalna rzecz

- że można się objadać i tyć ile się da, bo w końcu jesteśmy w ciąży

I jeszcze wiele, wiele innych, jak np. lepiej wcale nie pić mleka, bo wywoła u malucha alergię….

Powiem tak, to my – przyszłe Mamy jesteśmy odpowiedzialne za małego człowieka, który przez kolejne tygodnie i miesiące rośnie w naszym brzuchu:-). To my dajemy maluszkowi składniki odżywcze, to w końcu od nas czerpie on to, co jest mu potrzebne do rozwoju i wzrostu. Dlatego nikt mi nie wmówi, że jesteśmy usprawiedliwione, gdy jemy tony słodyczy lub wcinamy chipsy ;-), zaopatrujące nasze dziecko w cukry, tłuszcze trans, konserwanty i całą masę świństwa. Nie wierzę w ‘zachcianki’, bo one często są spowodowane po prostu brakiem właściwej równowagi składników odżywczych w naszej diecie, lub też naszym myśleniem, że ‘teraz nam wolno’….

Poniżej zamieszczam dla Was listę moich tekstów z informacjami na temat tego, co możecie się z nich dowiedzieć:

Swoją drogę zaczęłam od Dziennika Odżywiania i Analizy tego, co i jak jadłam na początku ciąży

Dziennik Odżywiania

Analiza Dziennika Odżywiania

bo to pozwoliło mi na stworzenie mojego „Planu Naprawczegogo”

Diety Plan Naprawczy

a następnie na wdrażanie jego elementów przez kolejne tygodnie i miesiące

np. Podsumowanie pierwszego tygodnia mojej Diety Naprawczej :-)

Jeśli zaglądacie na bemam.pl od jakiegoś czasu to dobrze wiecie, że jestem zwolenniczką Dziennika Odżywiania, który cały czas mi towarzyszy:

Dziennik Odżywiania. Do zastosowania nie tylko w ciąży

Polecam stosować taki dzienny spis tego, co jemy, kiedy i w jakiej ilości. W przypadku ciąży będziemy mogły dzięki temu kontrolować czy np. nasza aktualna dieta jest pełnowartościowa, czy nie spożywamy zbyt wielu ‚zapychaczy’ i niezdrowych produktów, itp.

Na bemam.pl znajdziecie również wiele informacji na temat odżywiania w poszczególnych trymestrach:

O odżywianiu w ciąży ogólnie

Odżywianie w I trymestrze: Szczegóły odżywiania w pierwszym trymestrze ciąży

Odżywianie w II trymestrze: Szczegóły odżywiania w drugim trymestrze ciąży

Odżywianie w III trymestrze: Szczegóły odżywiania w trzecim trymestrze ciąży

Dolegliwości w trymestrze III a dieta

Moje odżywianie w trzecim trymestrze ciąży

jest też trochę o właściwych porcjach odżywczych w trakcie ciąży: Porcje odżywcze w naszej diecie i kalkulatory do ich wyliczania

Napisałam też trochę o niechcianych „Zachciankach”:

Ciążowe zachcianki: Jak panować nad ciążowymi zachciankami i wilczym głodem???

I jak kontrolować swoją wagę:

Kontrola wagi w ciąży

I jeszcze trochę…;-)

Może powyższe artykuły pomogą Wam w dbaniu o właściwą dietę podczas ciąży :-). Na prawdę warto :-). Dodam, że im mniej przytyjemy (i bynajmniej nie chodzi o odchudzanie!!!) w trakcie tych 9 miesięcy, tym szybciej wrócimy do właściwej dla nas wagi po ciąży. Czasem nie da się tego kontrolować, ale na pewno mamy wpływ na to, co jemy :-). Do tego wszystkiego zdrowe odżywianie jest bardzo istotne dla naszego dziecka:-)

Pozdrawiam serdecznie,

Maja-BeMam

Bądź towarzyski, podziel się!