Plan ćwiczeń na mój trymestr pierwszy 0

Dzisiaj tylko kilka słów o moich planach na ćwiczenia w trymestrze pierwszym. Uwielbiam ćwiczyć i nie potrafię wyobrazić sobie mojego życia bez aktywności fizycznej, bo to ona dodaje mi energii i poprawia nastrój. Jednak pierwsze trzy miesiące naszej ciąży
to krytyczny czas dla rozwoju płodu, dlatego wiem, że powinnam być szczególnie ostrożna.

Planuję, przy każdej wizycie u mojego lekarza upewniać się, czy mogę ćwiczyć. Wiem już, że odpadają sporty takie jak: gra w tenisa, squash, jazda konna, jazda na rolkach, różnego rodzaju brzuszki i podskoki. Zbyt intensywna aktywność fizyczna nie jest wskazana. Dlatego też postanowiłam zapisać się na basen. Będę chodzić na początku dwa razy w tygodniu. Nadal jeżdżę trochę na rowerze, ale to już naprawdę ostatnie takie momenty. Z czasem będzie to coraz bardziej niebezpieczne. Wtedy przerzucę się na mój stacjonarny rower i będę pedałować podczas oglądania telewizji lub czytania książek.

Dzięki karcie Multisport mam w zasadzie dość sporo możliwości, więc zaczynam szukać ćwiczeń dla kobiet w ciąży we Wrocławiu. Chciałabym zacząć na nie chodzić od końca października, czyli wtedy kiedy rozpocznę trymestr drugi. Tylko najpierw muszę je znaleźć. Niestety nie ma zbyt szerokiej oferty, a jeśli już są jakieś ćwiczenia to przykładowo o 10.30 rano, kiedy jestem w pracy… To nie jest sprawiedliwe ;-)

W okresie ciąży musimy wzmacniać przede wszystkim mięśnie ud i kręgosłupa, który będzie coraz bardziej obciążony. Dlatego kupię też piłkę gimnastyczną. Chcę ćwiczyć nie tylko po to aby zachować silne mięśnie ale również aby pobudzić krążenie, zminimalizować występowanie rozstępów, zapobiec puchnięciu nóg i cały czas dotleniać organizm. Koniec końców dokładnie to wszystko powinno pomóc mi sprawnie wrócić do formy po porodzie :-)

Bądź towarzyski, podziel się!