Mini naleśniki (Pancakes) z kaszy jaglanej 2

Od razu muszę napisać, że to jedno z moich ulubionych śniadań :-). Bo:  A-jest słodkie, B- szybkie w przygotowaniu, C-zdrowe, bo z jaglanej, i D-doskonale komponuje się z poranną (u mnie zbożową) kawą. I jeszcze powinno być E – jest w stanie zastąpić moje ulubione amerykańskie pancakes ;-).

Naleśniczki, nazywane często plackami z kaszy jaglanej, znalazłam w Internecie już w wielu formach i odsłonach, ale większośc przepisów jest bliźniaczo podobna, co oznacza, że wszyscy kochają te małe, poranne słodkości :-))). No i ja też!!!

Dzisiaj więc przedstawiam przepis, na naprawdę zdrowe i pyszne śniadanko.

Co potrzebujemy?

2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej – ja mam zwykle kaszę ugotowaną wcześniej i przechowuję ją w lodówce, po to abym była w stanie przygotować placki niemal błyskawicznie, bo rano nigdy nie wiem ile czasu moje kochane dziecko mi daje na zrobienie śniadania ;-)
2 jajka
2 łyżki mąki ryżowej lub ziemniaczanej
3-4 łyżki wody
1 łyżka miodu lub syropu z agawy
1 i ½ łyżki oleju kokosowego do smażenia (oczywiście możecie też smażyć na maśle lub na zwykłym oleju, doda to odrobinę więcej kalorii, ale na pewno da się usmażyć)

Jak robimy naleśniczki?

Krok 1:
Kaszę ucieramy blenderem razem z mąką, wodą, jajami i miodem (lub syropem z agawy), aż powstanie jednolita masa (rozdrobnione ziarenka). Jeśli będzie za gęsta to dolejcie proszę jeszcze odrobinę wody. Masa powinna dać się łatwo rozprowadzić na patelni.

Krok 2:
Na patelni rozgrzewamy olej. Jeśli się już odpowiednio nagrzał, łyżką wykładamy masę (1 łyżka= 1naleśnik), następnie spłaszczamy ją (formując mały placuszek) i smażymy z obu stron, aż placki się zrumienią.

Krok 3:
Po usmażeniu wykładamy placki na papier, aby odciągnąć resztki tłuszczu, następnie na talerz i jemy :-). Ja najbardziej lubię placki z jogurtem naturalnym i szczyptą fruktozy, ale polecam też z syropem klonowym lub miodem.

I można? Zjeść zdrowe, a przy tym słodkie i dobre śniadanie :-)!

DSC_0331

Bądź towarzyski, podziel się!