Migdałowe placki ze śliwkami 1

Niestety nigdy nie byłam wielką fanką śliwek. Niestety, bo nie dość, że są bardzo zdrowe, nawadniają i odmładzają naszą skórę, to na dodatek doskonale smakują jako składnik placków. Jak to zwykle u nas bywa, dostałam cały zapas i musiał coś z nich stworzyć, a że lubię bardzo placki (hi hi – niestety ;-)) więc powstały takie oto wyśmienite, jak dla mnie, placki ze śliwkami.

placki-ze-sliwkami

Przepis: Placki bezglutenowe ze śliwkami (pancakes)

pancakes

Co potrzebujemy?

Tyle śliwek, ile się zmieści na plackach (ciężko mi powiedzieć ile, ale coś ok. 40 dkg powinno wystarczyć)

Szklanka mąki migdałowej lub jeśli chcecie glutenowe placki– dajcie mąkę żytnią, typ 720

2 jajka

1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia

1 łyżka syropu z agawy (może być też brązowy cukier)

½ szklanki jogurtu lub jogurtu wymieszanego ze śmietaną

placki-ze-sliwkami-2

Jak robimy?

Krok 1: Wszystkie składniki oprócz śliwek, wrzucamy do jednej miski i blendujemy na jednolitą, gładką masę. Jeśli jest za gęsta dolewamy jogurtu, jeśli za rzadka – dodajemy mąki.

Krok 2: Śliwki myjemy, suszymy a następnie, bez pestek ;-), kroimy w paseczki.

Krok 3: Na patelnię dajemy łyżkę np. oleju kokosowego, a gdy się podgrzeje wykładamy łyżką 4 placuszki.

Krok 4: Na każdym z placków układamy z jednej strony śliwki (ile się da :-), jak najwięcej), a następnie przewracamy na drugą stronę i smażymy dalej.

Uwaga! Smażymy na niewielkim ogniu tak, aby placków nie spalić i aby nie były surowe w środku. Dodanie śliwek wymusza konieczność dłuższego smażenia, aby ciasto wokół nich nie było surowe.

Po usmażeniu placki kładziemy na ręczniku papierowym, aby odciągnąć resztkę tłuszczu. Następnie wykładamy na talerz, możemy posypać brązowym cukrem i przypalić lekko palnikiem, dodajemy jogurtu greckiego i gotowe :-)!

 placki

Bądź towarzyski, podziel się!