Co to jest ta CANTIENICA®? 0

Co to jest ta CANTIENICA®?

Co Ty ćwiczysz?  Po co? 

To najczęściej zadawane pytania.  A ostatnio nawet : ” Aga, ty trenujesz Gejsze?”

Zacznijmy od początku. Trening CANTIENICA® aktywizuje mięśnie głębokie, przede wszystkim grzbietu, brzucha i mięśnie dna miednicy. Postawa optymalizowana jest poprzez idealne ustawienie szkieletu. W ustawieniu tym człowiek zostaje naprężony i wyrównany. Celem ćwiczeń jest  perfekcyjna postawa ciała,  sprzężenie mięśni od wewnątrz do zewnątrz, w tym dna miednicy, sprawność i wolność od bólu. Ideałem jest szybkość reakcji ciała na potrzeby życia codziennego.  Aby pozycje ćwiczeń CANTIENICA®  były naturalne i stosowane przy każdej okazji automatycznie.

Co to oznacza?

Niestety tryb życia jaki prowadzimy w obecnych czasach nie daje nam chodzić na bosaka po lesie. Wszelkie uproszczenia i wygody do jakich jesteśmy przyzwyczajeni, otaczająca nas cywilizacja, nie wpływają korzystnie na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia, przemieszczanie się środkami lokomocji i bardzo często brak aktywności fizycznej, jak również stres prowadzi do dysfunkcji naszego ciała. Są to często bóle kręgosłupa, bioder, deformacje stóp, problemy w barkach , skrzywienie miednicy czy szyi, ciężkie migreny z tym związane. Co skutkuje dalej problemami wewnętrznymi i tu wymienię tylko wysiłkowe nietrzymanie moczu. Ten problem dotyka wielu osób, niestety często zostaje przemilczany i przysłowiowo zmieciony pod dywan. Nietrzymanie moczu najczęściej pojawia się w momencie dużego wysiłku, kiedy organizm jest narażony na przeciążenia. Trenujący na batucie, czy sportowcy wyczynowi są w dużej grupie ryzyka.  Kolejnym punktem zapalnym jest ciąża, która nie pomaga, lecz pogłębia problem. Dalej noszenie ciężarów, np. 12 kg dziecka, zakupów itp. na zaokrąglonych placach i krzywych nogach. Dodam jeszcze noszenie dziecka na biodrze. A w dalszym rozwoju menopauza i burza hormonów , która też jest obciążeniem dla organizmu. Zaniedbując się, małymi kroczkami, można doprowadzić się do bardzo złego stanu. I tu moje pytanie: Po co?

Niestety jeszcze mało się mówi o tym, że bardzo wiele tego typu problemów można wyleczyć ćwiczeniami. Nie trzeba od razu skazywać się na interwencje chirurgiczne. Kolejnym mitem z którym się ścieramy podczas treningów mięśni dna miednicy jest zaciskanie strumienia moczu, który jest absolutnie zabroniony. Ale niestety popularna rada.

Sesje, które prowadzę uczą świadomości swojego ciała i to jest największy skarb jaki każdy ma i najlepsza apteczka. My sami!

Na zajęciach nie leje się pot i łzy. Czasem łzy szczęścia ;) Ćwiczenia są subtelne, ukierunkowane na wsłuchiwanie się w siebie. Kredo: Więcej pomyślane niż zrobione! Początkowe zajęcia to prawie kazanie tureckie, instruktor mówi, ciało słucha , ale mózg walczy z przyzwyczajeniami. I nagle po kolejnych zajęciach okazuje się, że inteligencja ciała zwycięża. Będąc w pozycji statycznej, pojawiają się zakwasy, oczekiwany ból pracy a przede wszystkim  odczucia,  tzw. feed back z ciała, co więcej instruktor mówi:  widać, że działasz! Praca na mięśniach głębokich jest czymś zupełnie innym, mało popularnym i nie tak oczywistym jak popularne ćwiczenia dostępne we wszystkich klubach fitness.

A co z tym treningiem dla Gejszy?

Fundamentem odprężonej postawy wyprostowanej i zdrowego kręgosłupa jest miednica. W każdym ćwiczeniu miednica jest idealnie ustawiona, mobilizowana w stawach krzyżowo biodrowych i sprzężona w całym zespole mięśni miednicy i dna miednicy. Czyli w bardzo dużym , ale to bardzo dużym skrócie myślowym, tak ćwiczymy tzw. mięśnie Kegla, które są tylko jednym z włókien dźwigacza odbytu, czyli  jednej z warstw mięśni dna miednicy, które Trening CANTIENICA® kształtuje. Na spotkaniach nie siedzimy i nie zaciskamy pochwy wraz z odbytem, jest wręcz odwrotnie. Nie używamy kulek, ani żadnych innych przedmiotów. Rekomendacją i dumą dla mnie są osoby, które zaczynają bez większego przekonania, a po kilku sesjach dowiaduje się, że czują zmiany w swoim ciele, a co za tym idzie zmiany podczas zbliżeń partnerskich. Jakość życia seksualnego polepsza się, doskonali. A zadowolenie w tym obszarze jest ważne i niejednokrotnie wpływa na resztę naszego funkcjonowania.

Jak zacząć?

Najprościej jest na warsztatach, to tam jest czas na rozwianie wątpliwości. Każdy nowicjusz jest zobowiązany do uczestnictwa w zajęciach wprowadzających. Na takich zajęciach jest powtórka z anatomii plus nauka i wskazanie o jakich punktach w ciele jest mowa podczas zajęć. Jest to na tyle istotne, że bez takiego małego wprowadzenia, faktyczne zajęcia mogą być duża zagwozdką. Warsztaty również dlatego, że sesje są dłuższe i jest możliwość na wsłuchanie się w siebie. Dajesz czas sobie i swojemu ciału na pobudzenie jego inteligencji. Tak aby zajęcia regularne, które trwają 60 minut były efektywne.

Do zobaczenia

Agnieszka Woronin

Instruktor CANTIENICA®

www.cinstruktor.pl