Jaką wodę pić w ciąży 1

Czy wiecie, że jeśli kobieta w ciąży pije mało wody, to ruchy płodu stają sie wolniejsze (ja to wiem, bo niestety w poprzedniej ciąży przez zapracowanie zapomniałam o nawadnianiu organizmu…)? Brak wody w organizmie matki może przyczynić się do przedwczesnego porodu lub poronienia (bo zmniejszenie objętości krwi powoduje wzrost poziomu oksytocyny, a ta z kolei wywołuje skurcze macicy). Odwodnienie organizmu kobiety w ciąży zmniejsza także ilość płynu owodniowego, co z kolei może powodować fizyczne deformacje płodu…

Dlatego trzeba pić wodę!

Woda dostarcza istotne składniki dla płodu

Czy kiedykolwiek zastanawiałyście się w jaki sposób wszystkie wartościowe rzeczy, w tym witaminy i zdrowe jedzenie, jakie spożywacie z pieczołowitością każdego dnia dostają się do dziecka w waszym brzuchu? Wszystko zaczyna się od wody, która pomaga waszemu ciału absorbować istotne składniki odżywcze do komórek i transportować witaminy, minerały i hormony do krwi. Te bogate w składniki odżywcze krwinki docierają przez łożysko i ostatecznie trafiają do dziecka. A wszystko z pomocą H2O.

Jaką wodę pić w ciąży?

Nasze dzienne zapotrzebowanie na wodę jest wyższe w okresie ciąży

W klimacie umiarkowanym kobieta w ciąży powinna pić od 12 do 13 szklanek dziennie. Oczywiście nie pijemy wszystkiego na raz, tylko rozkładamy równomiernie w ciągu dnia. Należy pamiętać, że jeśli czujemy pragnienie, to jesteśmy na najlepszej drodze do odwodnienia.
A jak można stwierdzić, czy jesteśmy odpowiednio nawodnione? Jeśli nasze wizyty w łazience są częste (….. co ja piszę ;-), ja i bez picia mam wizyt bez groma od 15 tygodnia ciąży…), a mocz jest blady lub bezbarwny, to oznacza, że wszystko powinno być OK. z ilością spożywanych przez nas płynów.

Czy wiecie, że karmiąc piersią powinniście pić 1,5-2 l wody w normalne dni, a w upalne nawet i 3-4l?

Tego o wodzie Matka nie wiedziała

A wiedziała, że Woda może pomóc w zapobieganiu zakażeniom dróg moczowych, przeciwdziała zaparciom i niechcianym hemoroidom? :D Że nawodnienie chroni przed przegrzaniem, pomaga w walce z bólami głowy i zmęczeniem (o tak, jednym z sygnałów odwodnienia jest właśnie wyczerpanie…)?

Teraz, gdy jesteś w ciąży, nie tylko jesz i pijesz dla dwojga ale również za te dwoje wydalasz. To oznacza, że masz też więcej toksyn i śmieci, które powinny być wypłukane z Twojego organizmu. Dlatego trzeba pić wodę, która rozpuszcza produkty przemiany materii i pomaga wypłukać je z nerek. Dobre nawodnienie rozcieńcza mocz, co powoduje, że częściej odwiedzamy toaletę. Dzięki temu stary mocz nie zalega zbyt długo w pęcherzu i nie jest pożywką dla bakterii, powodujących infekcje pęcherza i nerek.

Obfite spożywanie wody pomaga także w oczyszczaniu jelit, przyspiesza przenoszenie odpadów stałych w dół przewodu pokarmowego. A ponieważ zaparcia są dość powszechne u kobiet w ciąży – nie wspominając o tym, że ciśnienie spowodowane zaparciami może powodować hemoroidy – chyba warto jest pić wodę, prawda :-) (????!!!!)

A jaką wodę polecam Dzieciom, Mamom i Kobietom w ciąży?

Na rynku są różne wody. Sama przyznam się do małego grzeszku, że też lubię gazowaną. Na moje szczęście nie znoszę soków i innych słodkich napojów. Piję i zawsze więc piłam wodę. Obecnie, zdecydowanie preferuję niegazowaną, z wielu względów, ale także dlatego, że po prostu jestem jej w stanie wypić o wiele więcej.

5

Moją numer jeden jest woda „Mama i Ja”. Smakowo rewelacyjna, pasuje zarówno mi, jak i Adaśkowi. Jest idealna dla niemowląt, kobiet w ciąży i mam karmiących, dzięki temu, że spełnia rygorystyczne normy. Ma niską zawartość sodu, nie ma nadmiaru soli mineralnych i to właśnie Moje Drogie powinniście zawsze sprawdzać na etykietach. Poza tym jest krystalicznie czysta, bo wydobywana na głębokości 170 metrów, więc bez problemu można z niej przygotować mleko w proszku, kaszki czy inne specjały dla maluchów. Oczywiście jest też dodatkowo kontrolowana przez niezależne placówki, aby zagwarantować jej czystość pod względem fizykochemicznym i mikrobiologicznym. To wszystko sprawiło, że już ponad rok temu, była to jedyna woda, jaką podawałam Adasiowi.

A gdybyście chciały poznać jej skład, to 1 litr wody Mama i ja zawiera 271 mg składników mineralnych:

woda4

Na koniec jeszcze jedna bardzo ważna informacja, bo nie ukrywam, że oprócz składu była to dla mnie równie istotna sprawa. Butelki wody Mama i Ja nie zawierają Bisfenolu A, który jest bardzo szkodliwy dla kobiet w ciąży i dzieci. To ważne, bo w naszym życiu wszystko jest z plastiku, i kubki od jogurtu, opakowania żywności i oczywiście butelki z wodą. Bisfenol A jest bardzo groźny (o tym pisałem w ostatnim artykule: Bisfenol A w plastikowych butelkach. Dlaczego warto wybrać szklane.) i dlatego warto sprawdzać z czego pijemy i z czego jemy…. szczególnie, gdy jesteśmy w ciąży, lub gdy chodzi o nasze dzieci!

I na koniec jeszcze o płynach

Pamiętajcie, że nie tylko woda nawadnia organizm. 20% naszego zapotrzebowania na płyny pochodzi z jedzenia. Mleko i soki również nawadniają, podobnie jak i np. herbata. Pozycją numer jeden na tej liście nadal jednak jest woda i to ją w pierwszej kolejności powinnyśmy spożywać. Soków specjalnie nie polecam, bo zawierają albo sacharozę albo fruktozę. Tak, Moje Drogie Panie, nawet soki wyciśnięte ze świeżych owoców zawierają za dużo cukru, więc najlepszy jest umiar, czyli jeden raz na jakiś czas a nie codziennie i byle nie z kartonu….(żebyście mi nie powiedziały, że całkowicie zakazuje ;-)). Nie pijemy też wody z wysoką zawartością sodu i minerałów, i w żadnym wypadku tej z kranu… Najlepsza będzie ta, która jest przebadana, ze sprawdzony i pochodzi z rekomendowanych źródeł.

Bądź towarzyski, podziel się!