14 korzyści z jedzenia kaszy jaglanej 0

Kasza jaglana

to nie tylko najzdrowsza, ale też i najbardziej obecnie modna kasza. Ma wiele zalet. O kaszy piałam już nie raz i jeszcze raz napiszę. Nie powinno jej zabraknąć w diecie kobiet w ciąży, mam karmiących, jak i dzieci. Łatwa w przygotowaniu (tu znajdziecie przepis:…….), pyszna i pasująca do wielu dań, sprawia, że wcielenie zdrowej diety w życie nie jest takie znowu trudne.

Poniżej znajdziecie listę korzyści, jakie ze sobą niesie (m.in. za: http://www.care2.com/greenliving/12-health-benefits-of-millet.html#ixzz3GUDj3NYD):

  1. Jest alkaliczna i łatwo się ją trawi.
  2. U Hunzów, żyjących w Himalajch i cieszących się długowiecznością, jest podstawowym składnikiem pożywienia.
  3. Kasza jaglana nawilża jelito grube, dzięki czemu zapobiega zaparciom.
  4. Działa, jak probiotyk, odżywiający florę bakteryjną w naszych jelitach.
  5. Serotonina, zawarta w jej nasionach ma działanie kojące nerwy.
  6. Kasza jaglana to inteligentny węglowodan, zawierający dużą ilość błonnika i cukrów prostych. Wpływa na niższy poziomu cukru we krwi niż ryż czy pszenica (Kamari i Sumathi, 2002).
  7. Zawarty w niej magnez może zmniejszyć ryzyko ataków serca i migreny.
  8. Kasza posiada również niacynę (witamina B3), która wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu.
  9. Spożycie kaszy jaglanej zmniejsza stężenie tri glicerydów i białka C-reaktywnego. Naukowcy z Seulu stwierdził, że może być używana w zapobieganiu chorób układu krążenia.
  10. Wszystkie jej odmiany wykazują wysoką aktywność antyoksydacyjną.
  11. Nie zawiera glutenu i jest antyalergiczna. Dlatego jest idealna dla osób z alergiami i w szczególności dzieci, którym rozszerzamy dietę.
  12. Wysoka zawartość białka (15%) sprawia, że ​​jest bardzo dobrym dodatkiem w diecie wegetariańskiej.
  13. Jest wysoce odżywcza. Może być dobrym sposobem zwalczania głodu na świecie. Wyniki badań opublikowane w Washington, D.C., August 12, 2013, Journal of Nutrition pokazują, że ziarna kaszy dostarczają dużo żelaza i mogą zaspokajać dzienne zapotrzebowanie u dziecka na ten pierwiastek. Wykazano, że Indyjskie dzieci w wieku do 3 lat z deficytem żelaza, absorbowały znacznie więcej żelaza  z owsianek i chleba  przygotowanych na bazie kaszy jaglanej niż z prosa.
  14. W kaszy jaglanej możemy znaleźć wiele składników i wartości odżywczych

I jeszcze kilka ciekawostek o kaszy jaglanej:

  • Była najczęściej używanym zbożem w Chinach, zanim zastąpił ją ryż.
  • Najwięcej ziaren produkuje się obecnie w Chinach, Indiach i Nigerii.
  • To 6 w kolejności najbardziej istotne zboże na świecie. Utrzymuje przy życiu 1/3 populacji w północnych Chinach, Japonii, Mandżurii, Rosji, Afryce, Indiach i Egipcie.

A tu znajdziecie BeMam’owe przepisy z kaszą jaglaną :-)

Mini naleśniki (Pancakes) z kaszy jaglanej

Dietetyczna szarlotka z kaszą jaglaną

Omlet z kaszą jaglaną

Nowa odsłona Mini Naleśników z Kaszy Jaglanej

Mus z kaszy jaglanej z malinami

 

Źródła:

http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=53

http://www.care2.com/greenliving/12-health-benefits-of-millet.html#ixzz3GUDj3NYD

Bądź towarzyski, podziel się!